Ridtur + hoppning + glans

Nu var det ganska länge sedan jag skrev men nu är jag igång igen!

 

Dagen idag har varit super duper bra! Jag har tränat friidrott och ridit.

Men jag väljer att berätta om ridningen ;)

 

Jag och pappa red ut en sväng i det underbara vädret. Jag på Sunspot och han på Midsummer… Det var lite spännande att se hur pappa skulle hantera honom, men det gick förvånansvärt bra faktiskt. Det var en rätså lugn runda vi red med skritt och lite små trav här och där pga Sunspots sår på magen.

Jag kan inte beskriva hur otroligt skönt det var att rida på de små landsvägarna när kvälls solen lös på oss.

 

Hoppningen.

Efter vi kommit hem från rundan bestämde vi oss för att hoppa lite i hagen.. Vilket Sunspot tycker är jätte kul! Har ett kort på Sunspot när jag och han hoppar och han gör ett riktigt skutt över vilket jag inte var bered på så min min är väll inte så där jätte fin.. Får ta och leta upp och vissa er!

Jaja, tillbacka till hoppningen idag. Sunspot verkade tycka det var kul att hoppa och lyssnade galant när jag bad honom ta fart mot hindret.

Midsummer var lite mera fundersam om vad de var som egentligen låg där på marken. Så vi/pappa tog det lugnt i skritt. Men det är väll inte så konstigt pga att jag bara skickat över honom över hinder utan att någon suttit på.

 

Tips

Sedan provade jag någonting jag tänkt göra rätt länge men inte hunnit/glömt hela tiden.

Jag sprejade nämligen deras svansar och smått deras manar med: Man & Svans sprej. Och efter lite borstning glänste de och kändes som siden. Så det är någonting att rekommendera!

Nu vet jag ju att sådana sprejer ska man inte använda för mycket. För det kanske inte är 100% bra för hästarnas hud!? Det är i alla fall min teori, men någon gång då och då

tycker jag inte gör någonting.

sprej

Tyvärr blev det inte några bilder på svansarna eller hoppningen då min kamera är förtillfälet utlånad. ^^





Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback