Påsklov!

Som sagt eftersom jag har en lång vecka med påsklov utan friidrotts träningar så har jag mycket häst i planeringen för lovet.

Började lite smått igår med ett träningspass först på marken som sedan övergick till lite ridning. Där det blev framförallt svänga, gå på ett rakt spår, halt osv. Sådana där grejer han verkligen måste öva på. För det märktes igår nu när jag inte ridit på ett tag pga friidrotten. Men nu är jag alltså igång igen!

 

De jag tänkt träna på under veckan:

 

 

·      Markträning.

·      Hoppa över hinder.

·      Vänja  honom vid läskiga föremål.

Halter, svänga mm.

·      Gå på rakt spår.

 

 

Det var lite utav det jag tänkt göra.

Om ni har något tips som ni känner att det där skulle nog vara bra för en inte så jätte skolad ung häst så skriv det gärna i en kommentar.

Eller mejla gärna till: [email protected]

 

Gladpåsk!

rid extra mycket på lovet nu ni som kan!





Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback