1 del, lek till nyfikenhet.

Första delen i att försöka lära honom komma till mig gick hyfsat.

 

Det började med att jag gick ut med godis i fickorna medans Jag ropade på dem. ( sunspot & Midsummer ) När de inte kom gick jag upp till dem där de stod i hagen. När de var ca 5m mellan mig och Midsummer kom han till mig och jag gav honom en godisbit medans jag klappade om honom.

När jag gjort det gick jag genom hagen mot grinden. Och vad tror ni händer då?

Jo Sunspot och Midsummer kommer springandes till mig. Jag blir självklart jätte glad över det resultatet och ger dem varsin godisbit, sedan lämnade jag dem för att sedan gå dit igen. (efter en stund)

/ Anna



Berit Lidar sa:

Är lite fundersam över att du använder godis som belöning. Jag har alltid hört att det aldrig används i NH-träning. Vi har alltid belönat med rösten och uppmärksamhet i form av klappar eller liknande.

2012-04-22 @ 23:56:31



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback