Tränade igår

hejsan skrev inte det igår med tränade lite från marken med Midsummer fast mest för skojs skull!
när jag tränar brukar jag träna bla

böja halsen ( förebygger när jag rider om han skulle sticka iväg så kan jag t ett ledande tygel tag så att han böjer halsen )

Ner med huvudet .(förebygger om han blir stressad när jag rider. så kan jag lätt stryka handen över naken och han tar ner huvudet vilket gör att han inte kan få ut något adrenalin i kroppen)

backa ( jag skakar med repet jag håller i framför honom )

komma ( jag drar inte i repet utan jag stryker repet lite till mig typ)

följa efter mig ( övar jag löst eller med långt grimskaft jag springer och han följer efter mig )

Inte så bra beskrivningar. Ska vissa hur dem går till någon gång men inte nu!
Har tyska läxa jag måste göra tills imorgon! :S

 

/ Anna





Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback