Upp & ner !...

Det är efter sådana här ridturer man blir så sur, ledsen besviken av!

Dagens rid tur gick jätte dåligt och inte alls som jag tänkt mig!

 

Midsummervar  sådär på helspänn hela ridturen!

Det var som om han typ sökte efter saker att bli rädd för! -.-

(Det lyckades han med)

 

Nu efteråt tycker jag han var väldigt töntig

 

Han blev nämligen rädd för ett lock som prasslade i gräset! -.-

Så han hoppade iväg som om det skulle vara den farligaste mördarmaskin som någonsin funnits!  Haha,

 

Så jag tog ett ledande tygel tag och då så sprang han upp på diket (diket var ca 1m över vägg kanten!)

Så stod han där en stund tills jag fick hoppat av honom och ledda han ner på vägen igen så att jag kunde hoppa upp.

Jag har alltså fått sitta på helspänn hela ridturen! -.-

 

 

Men sedan… När jag skulle in med honom i stallet tyckte jag att han var så följsam så jag hängde grimskaftet runt halsen på honom.

Jag gick några steg framåt och bakom mig följde han mig sedan stannade jag, vad gjorde han då tro? Jo han stannade sedan gick jag, stannade så höll jag på så!

Han följde mig exakt! Förutom när vi var jätte nära stallet då blev han lite olydigare så jag var tvungen att ta i grimskaftet och backa honom några steg!

Men gissa om jag var glad efteråt!....

 

/ Anna





Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback