ÄNTLIGEN!!!

Nu kan jag äntligen logga in på min blogg igen! Så nu får ni hela veckan på en gång! 

 

Träning i paddocken med Mamma. I fredags tränade jag och mamma i paddocken jag på Midsummer & hon på Sunspot. Vilket var jätte mysigt efter vi tränat avslutade vi med en rolig tävling. 

 

 

Amanda kom. I lördags kom Amanda, hon som har haft hand om Sunspot innan. Så vi passade på att ta en liten sväng på pollarna. Jätte trevligt var det! 

Amanda berättade då att när hon hade haft Sunspot hade hon badat med honom! Gissa vad nästa rubrik handlar om?.. 

 

 

 Bad med hästarna. Dagen efter Amanda varit och hälsat på gick vi upp tidigt för att rida en långrunda ner till Stamsjön. Vilket relaterade till det här: 

 Ett dopp för Lillen. Försökte först locka i Sunspot men han visade sig vara en liten badkruka och ville inte doppa mer än hovarna. Men Midsummer han bara traskade i och ville egentligen gå ut längre men det fick vara för denna gången. 

 
 
Mums sjövatten smakar så gott effter den långa ridturen! 
 
Vilka konstiga filurer det är där borta!
 
Efter badet beslutade jag att nästa gång får det bli en simtur lite längre ut! 
Så som han traskade i kommer det nog gå galant! 
 
 

Efter det blev det blev det vila för Midsummer och en liten uppsittning på Sunspot = världens bästa häst.

I Måndags Red jag Barbacka med repgrima bara en kort vända inne i paddocken. Och övade lite svängar och halter. Det gick verkligen otroligt bra! Man behövde inte ens ta i tyglarna han bara stannade! Man behövde inte ens ta i tyglarna när han skullebacka heller det var bara fram med benen! Jag har verkligen världens bästa häst! Red ungefär i kanske 5-10 minuter då han säkert var trött efter gårdagen. 

 Vila..

De följande dagarna red vi inte utan bara umgicks i hagen. 

 

Dagens ridning.

Idag red jag Sunspot i grässpadoken igen! ( barbacka) vilket gick jätte bra! Hoppade lite smått med honom också! För det är nog nästan det bästa han vet!.. Förutom mat! ;) Hoppade dock inte så högt på grund av att jag red helt barbacka! Ska väll ta en tur på Midsummer ikväll också! 

 

Det var allt jag hade att skriva den här gången! 

 

/ Anna & Hästarna i Valinge.

 

 





Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback