Galopp galopp

Kryper ner under en filt efter en kall men väldigt skön rid tur.

Tänkte nästan inte rida idag därför att jag var väldigt trött efter en kväll/natt med några kompisar.

 

Men bestämde mig för att rida ändå.

Och det gick verkligen ass bra kan jag säga dig.

Först skrittade jag bara. Men sedan travade jag lite smått efter pappa som red före mig med Sunspot.

 

(Lite fakta om Sunspot: Sunspot är en 5årig valack som vi köpte som 4åring jag rider Sunspot ibland men till mesta adels gör pappa det efter som jag rider MidsummerDream som nästan precis är inriden.)

 

Sedan bestämde jag mig vad för att jag skulle galoppera en bit.

Å jag kan bara säga en sak: Älskar hans galopp.

Försökte öva mig på att sakta ner utan att jag behöver dra i tyglarna och spänna benen.

Och i slutet gick det väldigt bra. Han saktade ner till trav efter ca3 steg kanske.

 

Eftersom jag har ridit engelsk ridning förut behöver jag öva på att inte ta eller dra i tyglarna när han sticker iväg eller något liknande.( det gör man ju i Engels ridstill eller jag har i alla fall inte fått lära mig på något annat sätt.

 

Men tycket faktiskt jag har blivit ganska duktig på det För han skenar ju inte iväg utan han är rätt kontroll bar när han blir rädd så jag brukar inte bli jätte stressad utav sådant längre. Men det kommer nog någon dag när han gör det med. Han är ju bara 4 än.

 

Sa ju att jag skulle ladda in några bilder för längesedan har äntligen laddat in dem i datorn! Så här är några bilder på Midsummer och mig i hagen.

Midsummer jag en dimig dag

Jag Midsummer Dimig dag

Midsummer jag dimmig dag

jag Midsummer dimmig dag

Denna bilden får avsluta Blogg inläget

/ Anna <33





Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback