Träningen för Nora Avklarad!

Träningen för Nora är nu avklarad!

Träningen idag gick super bra! Tänk vilken duktig häst jag har.

Först började dagen med att jag åkte ditt för att se på alma, länk till hennes otroligt fina blogg kommer under till. Jag stod där och tog kort och tittade och lärde mig medans alma tränade. Sedan när det var min tur kom pappa gående med Midsummer i rep grimma och överlämnade honom till mig så var det min tur att träna! :D

 

Det började med att vi fick vissa upp några övningar som vi övat på innan. Senare överlämnade jag repet till Nora som fick känna lite på honom. Sedan var träningen i full gång.

Vi trännade till exempel att backa med hjälp av att hålla upp repet framför honom och skaka. ( vilket jag övat på innan)

 

Vi trännade också på att: flytta fram och bak del med hjälp av tryck och blick.

flytta med hjälp av beröring.

Vi tränade också på att skicka ut honom på spåret i trav och skrit.

Ut på spår

x600

Midsummer travar ute på spåret.

Anna in Action på spåret.

Vi tränade på att buga:

JAg & Midsummer tränar buga..

JAg & Midsummer tränar på att buga

Och lekte runt för att sedan få honom att lättare komma till mig och öka hans nyfikenhet.

 

Det var lite av det dagens träning gick ut på.



malin ツ sa:

Åh jag skulle gärna velat vara med och sett er träning också! :( Men det kanske blir fler gånger vi kan göra en sån här träning för henne? Eller hur tyckte du hon var? Jag tyckte hon var super :)

2012-04-21 @ 21:42:08
URL: http://mauolin.blogg.se/
Westernrid sa:

Jo jag tyckte hon var super! Hade jätte gärna velat göra om det när man tränat och utvecklats lite! :D

2012-04-21 @ 22:00:07
URL: http://westernrid.blogg.se/
Berit Lidar sa:

Jättefina bilder. Midsummer verkar bli precis en så härlig häst som jag trodde. Han är lagom stor, eller hur? och vad mycket svans och man han har fått.

2012-04-21 @ 23:29:37
Alma sa:

Åh, ska lära koolio buga sen med :D SÅ HIMLA KUUUL

2012-04-22 @ 09:06:33
URL: http://photoab.blogg.se/
Anna sa:

till Berit:

Ja, Midsummer är verkligen en härlig häst att jobba och umgås med.

Han är lagom stor, pigg, känslig och vill alltid göra en tillags även om han inte alltid direkt förstår vad man menar. Då får man ta det lugnt och ta det i hanns takt.

Nu på sistone har man och svans verkligen växt vilket jag är glad för. Tycker det är så himla fint på honom.

/ Anna

2012-04-22 @ 09:59:46
URL: http://westernrid.blogg.se/



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback