min åsikt om bett

Min åsikt om bett!

 

Själv rider jag utan bett tycker det känns som om man kommunicerar mer med själva hästen när man är utan.

Annars kan det ju finnas tendenser till at man sitter och drar hästen i munnen.

(Fast det beror ju väldigt på ryttaren.)

Det finns ju ryttare som är rent av hemska mot hästen när de sitter där uppe på ryggen och drar.

Och det kan ju få svåra konsekvenser efter et tag.

 

Själv brukar jag koncentrera mig på att dra så lite som möjligt.

Utan försöka koncentrera mig på sitsen mer.

Även fast det kanske inte går jätte bra hela tiden.

Men jag försöker i alla fall.

(även fast jag använder sidepull för det är ju lika viktigt att inte dra i hästen då med!)

 

 

Så jag är inte för eller i mott bara man använder bettet som ett kommunikations medel Och inte någon sorts dra så hårt och mycket du kan grejs.





Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback